WIADOMOŚCI

FIA wyznaczyła dwie strefy DRS na torze Paul Ricard
FIA wyznaczyła dwie strefy DRS na torze Paul Ricard
Międzynarodowa Federacja Samochodowa poinformowała, że na torze Paul Ricard, gdzie rozegrane zostanie w najbliższy weekend GP Francji, znajdować się będą dwie strefy DRS.
baner_rbr_v3.jpg
Tor Paul Ricard składa się z wielu długich prostych, na których dowolnie można lokalizować strefy DRS, ale przed pierwszym od lat powrotem na ten tor, FIA zdecydowała się zlokalizować tylko dwie takie strefy.

Jedna będzie znajdowała się na prostej startowej, a druga na początku długiej tylnej prostej.

Punkt detekcji strefy na tylnej prostej znajdował się będzie 75 metrów przed zakrętem numer 7, który wiedzie na prostą Mistral. Sama strefa będzie rozpoczynała się 170 metrów za tym zakrętem.

Punkt pomiarowy przed drugą strefą będzie znajdował się w zakręcie numer 14, stanowiącym przedostatni zakręt toru. Aktywacja tylnego skrzydła będzie odbywała się dokładnie 115 metrów za zakrętem numer 15.

Istnieje jednak duże prawdopodobieństwo, że w trakcie weekendu wyścigowego, po przeanalizowaniu pierwszych danych na temat wykorzystania sytemu DRS, FIA wydłuży bądź skróci strefy jeżeli uzna, że są one zbyt mało lub zbyt bardzo efektywne.

W razie konieczności, istnieje również możliwość dodatnia trzeciej strefy za szykaną na tylnej prostej.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

11 KOMENTARZY
avatar
t_wnor

21.06.2018 09:08

0

Fajny tor :) zakręt nr 11 podobny do zakrętu nr 1 na Torze Poznań :)


avatar
lucasdriver22

21.06.2018 09:33

0

1. Niby nitka toru jest ciekawa ale wszędzie są pobocza z asfaltu jak kierowca popełni błąd to konsekwencje są małe.


avatar
Fanvettel

21.06.2018 09:47

0

To juz od jutra startuje elegancja Francja ! Ciekawe kto zostanie tym pierwszym zwycięzcą po tylu latach . Może Groszek sie odkuje i zapunktuje przed własną publicznością.


avatar
ds1976

21.06.2018 12:54

0

Nie jarałbym się, w ostatnich latach (w innych seriach) to kolorowe - niebieskie lotnisko nie pomagało stworzyć wielkiego widowiska, choć pewnie strefy DRS trochę uratują sytuację.


avatar
reticulan

21.06.2018 13:56

0

Ja bym sięę tak nie cieszył tą Francją elegancją. Tor jest nudny jak flaki z olejem, wszędzie szybkie zakręty, gdzie będzie się trudno zbliżyć do poprzedzającego pojazdu na mniej niż 1,5 sec a to oznacza że na prostej nie będzie się dało tak dużej straty nadrobić. Skutkiem tego będzie procesja. Tor jest fatalny, same szybkie zakręty i zero dochamowań. Więc kwalifikacje i od razu prakycznie w ciemno taki sam wynik całego wyścigu, przynajmniej pierwsza 6-tka


avatar
TomPo

21.06.2018 14:57

0

Przy obecnym aero... niech wprowadza DRS na zasadzie; "a uzywaj go sobie kiedy chcesz i jak chcesz". Niewiele to zmieni, skoro nie mozesz sie zblizyc na mniej niz 0.8s do rywala, bo bolid przestaje dzialac. Tzn docisku nie ma wiec bolid lata jak szmata, opony przez to sie koncza, do tego przegrzewaja sie hamulce i przegrzewa sie silnik. Obym byl zlym prorokiem, ale raczej bedzie to nudniejszy wyscig, niz ciekawszy.


avatar
Reseller

21.06.2018 18:39

0

Zakładam, że ten tor będzie łaskawszy dla Mercedesów niż Ferrari.


avatar
michalde

21.06.2018 22:00

0

Tor Paul Ricard zawiera dużo długich prostych, dlatego Merce będą miały pole do popisu. W Bahrajnie i w Montrealu było widać, kto jest szybszy na prostych, a kto szybszy na łukach. Mercedesy nie mają jakieś specjalnej szybkości na wirażach, jak Ferrari czy Red Bulle, ale potrafią sporo odrobić na nieco dłuższych odcinkach. Podejrzewam, że jak zawsze będzie ciężko wyprzedzać, ale to już raczej od toru raczej nie zależy - po prostu bolidy są za szerokie w tym sezonie.


avatar
reticulan

22.06.2018 10:14

0

szersze no i dodatkowo ten pakiet aerodynamiczny z przodu samochodu zbyt rozwinięty i przy braku docisku lata, jak to kolega powyżej określił jak szmata. Tegoroczne bolidy są doskonałe do jazdy w "czystym" powietrzu, do bicia rekordów na pojedyńczych okrążeniach. Do jazdy jeden za drugim niestety się nie nadają, strasznie zwalniają, bo się przegrzewają i nie mają docisku, dlatego jak ktoś pierwszy wystartuje to praktycznie nie da się go wyprzedzić bo nie dość ze jadący na pierwszym miejscu ma lepsze chłodzenie to jeszcze przyczepność. Dlatego kwalifikacje są niezwykle ważne w tym sezonie.


avatar
pz0

22.06.2018 16:03

0

Niewiele pamiętam bo było to dawno, ale tor był nudny. Człowiek się cieszył jak przeszli na Magny Cours ale szybko się okazało że też jest beznadziejny. Od kiedy pamiętam GP Francji było badziewne.


avatar
ds1976

23.06.2018 08:24

0

Krótka wypowiedź RK na temat toru, i taki niestety będzie wyścig :-( "Myślę, że to nudny tor. Myślę, że wszyscy znają go z testów czy innych serii, ale nie ścigali się tu autami Formuły 1" - mówi Robert Kubica o torze Paul Ricard.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu